Společná výuka sedmáků a třeťáků
Žáci 7.A a 7.B si pro své mladší kamarády ze třetích tříd připravili „hodinu přírodopisu“. Navázali jsme tak na společnou výuku, která probíhala v minulém školním roce. To jsme se seznamovali s bezobratlými živočichy, jejich způsobem života, vývojovými stádii a dospělce nebo jejich larvy/kukly/nymfy pozorovali pod mikroskopem.
Letošním tématem naší spolupráce jsou obratlovci. Na jednotlivých stanovištích se tak třeťáčci od sedmáků dozvěděli zajímavé informace o skupinách obratlovců od paryb až po savce. O každé skupině je čekalo zajímavé povídání, prohlédli si zoologické preparáty, splnili malý úkol, kterým upevnili nově získané vědomosti a mnohdy je čekala i krátká herní aktivita, například skládání puzzle. Sedmáci se úkolu zhostili velmi zodpovědně, připravili si základní informace, obrázky, popisky, k výuce využili i své mobilní telefony, kde měli připravená zajímavá videa, vzdělávací aplikace nebo vyobrazení živočichů ve 3D provedení. Na některých stanovištích dostali třeťáčci i sladkou odměnu v podobě „gumového žraloka“ u paryb nebo vlastnoručně vyrobenou samolepku dinosaura u plazů.
Takto pojatá výuka zábavnou formou je pro žáky spíše hrou, kdy příliš nevnímají, že se učí. A to nejen novým vědomostem, ale také práci v týmu, komunikaci, zodpovědnému přístupu. A musím říct, že jsem na vás, sedmáci, hrdá.
Martina Bábíčková, vyučující Př